Sözcü gazetesinin ekonomi yazarı Çiğdem Toker, “Mücbir sebep ve büyüyen zarar” başlıklı yazısının ilgili kısmında şu bilgileri verdi:

“…Karayolları Genel Müdürlüğü'nden Mehmet Tutaş (Genel Müdür Yardımcısı) imzasıyla 20 Nisan'da gelen bu yazıda hepimizi ilgilendiren bilgiler var. 2020 Mart sonu itibarıyla iki büyük projeden geçen araç sayıları da var yazıda:

Osmangazi Köprüsü: 1 milyon 776 bin 362.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü: 3 milyon 383 bin 25.

Bu durumda bütçeye yüküne bakalım.

Osmangazi Köprüsü'nde (araç başına 35 dolar + KDV) günde 40 bin araç garantiden hareketle, ocak-mart dönemi 3 milyon 640 bin araç geçmeliydi. Geçmeyen 1 milyon 863 bin 638 aracın garanti bedeli: 65 milyon 227 bin 330 dolar. (Yüzde 8 KDV eklenecek.)

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde ise (araç başına 3 dolar +KDV) günlük 135 bin araç garanti edildi. Bu hesapla ocak-mart döneminde 12 milyon 285 bin araç geçmesi gerekiyordu. Geçmeyen 8 milyon 901 bin 975 aracın garanti bedeli 26 milyon 705 bin 925 dolar. (Yüzde 8 KDV eklenecek)

Üç ayın bütçeye yükü yaklaşık 93 milyon dolar (651 milyon TL).Tabii bu hesap yıldan yıla yapılıyor. Ama üç aylık eksik geçen araç sayısı bütçeye vurulacak darbe hakkında fikir veriyor.”