MEDYA
Giriş Tarihi : 22-11-2019 08:36

BİK, Yeni Asya’dan ‘TV5’e Pelikan Cezası’ savunması istedi

Yeni Asya gazetesinde 9 Eylül’de yayınlanan “TV5’e Pelikan Cezası” başlıklı haberden dolayı Basın İlân Kurumu Genel Müdürlüğü (BİK), gazeteden savunma istedi.

BİK, Yeni Asya’dan ‘TV5’e Pelikan Cezası’ savunması istedi

Yeni Asya gazetesinde “Hem savcı hem hakim” başlığıyla yayınlanan habere göre, Radyo Televizyon Üst Kurulu Başkanlığı’nın (RTÜK) şikâyeti üzerine, Basın İlân Kurumu Genel Müdürlüğü (BİK), ‘TV5’e Pelikan Cezası’ başlıklı haber sebebiyle Yeni Asya gazetesinden savunma istedi.

RTÜK, “TV5’e Pelikan cezası” başlıklı haberle Basın Ahlâk Esasları Hakkındaki 129 Sayılı Genel Kurul kararının 1. Maddesinin ihlâl edildiğini iddia etti.

Yeni Asya gazetesi, savunmasında, RTÜK’ün şikâyet formunda imzası bulunan RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’in aynı zamanda Basın İlân Kurumu Genel Kurulu’nda hükümet temsilcisi olduğuna işaret ederek, bunun etik olmayan bir durum oluşturduğunu kaydetti.

Savunmada, “Şahin hem şikâyet eden kurumun başında, hem de şikâyeti değerlendirip karar verecek merci olan Basın İlân Kurumu’nun üyesi. Bu durumda çıkabilecek bir yaptırım kararı şimdiden şaibeli hale gelirken, Basın İlân Kurumu’nun tarafsızlığına baştan gölge düşürür” denildi.

Yeni Asya gazetesi tarafından Basın İlân Kurumu’na verilen cevapta, şu ifadelere yer verildi:

“Programda tartışmaya sebep olan konunun ‘pelikan oluşumu’ olması, aynı zamanda haberin öznesi durumuna gelmesine ve haberin öznesinin de haberde mutlaka verilmesi gereken unsurlardan biri olması gazetecilik pratikleri açısından bir gereklilik olduğu için, söz konusu haberde o ifadeler kullanıldı.  “RTÜK’ün TV5’e uyguladığı yaptırım kararı çeşitli gazetelerde yer almıştı. Gazetemize yönelik yapılan şikâyet maddesinde iddia edilen “RTÜK kararının çarpıtılması” durumu kesinlikle söz konusu değil. Independent Türkçe ve Cumhuriyet gazetesi kaynaklı olarak gazetemizde yer alan “TV5’e Pelikan cezası” başlıklı haberde objektif ve yorumsuz bir dil kullanılırken, haberin hiçbir unsurunda çarpıtma veya saptırma söz konusu olamaz. RTÜK’ün şikâyet metninde yer alan haberimizin başlığına yönelik iddialar da kabul edilemez nitelikte. İddiaların aksine haberimizin başlığı içeriği ile son derece uyumlu ve söz konusu RTÜK’ün yaptırım kararını doğru biçimde yansıtıyor. Gazetecilik kurallarından biri olarak, haber başlıklarının içeriği doğru yansıtmakla birlikte çarpıcı ve kısa olması gerekir. “Haberimizin üç sözcükten oluşan başlığında olabilecek en kısa ve en çarpıcı başlık kullanılmıştı. Gazetemizde yer alan habere yönelik iddiaların tamamı asılsızken, zaten haberin son cümlesinde RTÜK’ün yaptırım gerekçesine de tırnak içinde aynen yer verilmişti.”

RTÜK, TV5’e ceza vermişti

TV5’te yayınlanan “Yüz Yüze” programında Etyen Mahçupyan’ın söylediği şu sözler, RTÜK tarafından “fişleme, kişisel alana müdahale, iftira” olarak nitelendirilerek cezaya gerekçe gösterilmişti.

 “Aynı şekilde medya operasyonu yapıldı. B.A.’nın kardeşi S.A., bütün medyayı kontrol eden kişi haline getirildi ve onların altında da meselâ bu pelikan hikâyesini gördük değil mi? Zaten o pelikan hikâyesi, şu andaki adı AK Parti olan partinin fıtratını da söylüyor. Yani pelikancı denen insanlar T. E.’ye rağmen yapmadılar bunları...”

NELER SÖYLENDİ?
@
NAMAZ VAKİTLERİ
PUAN DURUMU
  •   Takım P O
  • 1 Sivasspor 30 14
  • 2 Fenerbahçe 25 14
  • 3 İstanbul Başakşehir 25 13
  • 4 Beşiktaş 24 13
  • 5 Trabzonspor 23 13
  • 6 Galatasaray 23 14
  • 7 Alanyaspor 22 14
  • 8 Yeni Malatyaspor 20 14
  • 9 Göztepe 20 14
  • 10 Denizlispor 17 13
  • 11 Çaykur Rizespor 17 13
  • 12 Gaziantep FK 16 13
  • 13 Gençlerbirliği 14 14
  • 14 Konyaspor 13 13
  • 15 Kasımpaşa 12 13
  • 16 Antalyaspor 12 13
  • 17 MKE Ankaragücü 9 14
  • 18 Kayserispor 7 13
HAVA DURUMU
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA