Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Estetik Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Uzmanı Doç. Dr. Semih Bağhaki, acillerde skuter kazalarıyla giderek daha fazla karşılaştıklarını belirterek, "Son 2-3 yıldır giderek artan ve artacak gibi de gözüken bir yaralanma grubu elektrikli skuter kazaları. Göz küresini çevreleyen kemiklerin kırıkları sonucu, gözünü, görmesini kaybeden hastalar da gördük. Daha da kötüsü hayatını kaybeden hastalar da duyuyoruz. Hastaların önemli bir kısmı 20-40 yaş grubu genç erişkinler. Baş ve boyun bölgesi ile el kol kemikleri en sık görülen yaralanmalar" dedi.

Son yıllarda yaygın kullanımıyla sokak ve caddelerde hatta trafikte bile kullanılan skuterlerin ölümlere bile neden olan ciddi yaralanmalara neden olduğu tespiti yapıldı. Hastanelerin acil servislerine skuter kazaları nedeniyle başvuran hastalarda son birkaç yıldır ciddi bir artış gözleniyor. Uzman doktorlar kazaların sanıldığı gibi sadece el, kol ve bacak kırıklarına neden olmadığını, kafa travması gibi hayati tehlikeler yaşandığını açıkladı. 

SON 2-3 YILDIR GİDEREK ARTIYOR

"SON 2-3 YILDIR GİDEREK ARTIYOR" 

İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'nden Estetik Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Uzmanı Doç. Dr. Semih Bağhaki, bedeni koruyacak bir kafes olmadığı için skuter kazalarının tehlikeli olduğunu belirterek "Daha çok baş boyun bölgesinde meydana gelen yaralanmalar plastik cerrahlar olarak bize geliyor. Ama bunun haricinde el ve kol kemiklerine ait yaralanmalar da ikinci sırayı alıyor. Bu hastaların önemli bir kısmını ameliyat etmek zorunda kalıyoruz. Son 2-3 yıldır giderek artan ve artacak gibi de gözüken bir yaralanma grubu elektrikli skuter kazaları. Göz küresini çevreleyen kemiklerin kırıkları sonucu, gözünü, görmesini kaybeden hastalar da gördük. Daha da kötüsü hayatını kaybeden hastalar da duyuyoruz. Hastaların önemli bir kısmı 20-40 yaş grubu genç erişkinler. Fakat 50-60 yaş üzeri, orta yaş ve ileri yaş hastaları da son dönemde görmeye başladık. Çünkü genç kullanıcıların çarpması sonucu yaralanıyor bu kişiler de. Skuter kazaları tehlikeli tabii ki. Sağı solu kontrol edecek herhangi bir ayna düzeneği yok. Bedeni koruyacak bir kafes yok, bu araçlar bildiğiniz şehir trafiğine çıkabiliyor" diye konuştu.

ACİLE ÇENE VE DİŞ TRAVMASIYLA GELENLERİN ÇOĞU SKUTER  KAZASI

"ACİLE ÇENE VE DİŞ TRAVMASIYLA GELENLERİN ÇOĞU SKUTER  KAZASI"

Diş Hekimi Dr. Hatice Ağan, en çok baş boyun bölgesi kırıklarıyla gelen hastalar olduğuna dikkat çekerken, skuter kazası geçiren hastaların sanıldığı gibi sadece basit kol bacak yaralanmaları ile değil, kafa travmalarından göz küresi ve çene kemiği kırıklarına, hatta beyin kanamalarına dek çok ciddi yaralanmalarla geldiğine işaret etti.

Ağan şöyle konuştu: "Eskiden diş acillerine ev ya da trafik kazaları sonucu travma hastaları sık gelirdi. Şimdi acile gelen çene ve diş travmalarının çoğunluğu elektrikli skuter kullanımına bağlı oluyor. Son yıllarda bunlarda büyük bir artış görüyoruz. Travmanın geliş açısına bağlı olarak en çok ön dişlerde kırıklar oluyor. Kask kullanımı tabii ki kafa travmalarının önüne geçilebilir. Ama skuterlerde direkt öne doğru düştükleri için, çene ve burnun üstüne düşme ihtimalleri çok daha fazla. Onda da çene geriye doğru gittiğinde eklem bölgesinde basılar ya da kırıklar oluyor. Dolayısıyla çene koruyucusunu da dahil olduğu bir kask kullanılması gerekiyor. Bisiklette kullanılan kasklar çene ya da burun travmaları için tam da önleyici olur diyemeyiz."