GÜNDEM

Bakan Tekin’den ara tatil tartışmasına açıklama: Sorun sayı değil, adaptasyon kaybı

Milli Eğitim Bakanı Tekin, ara tatil tartışmalarına ilişkin, "Türkiye’nin toplam okul günü sayısı dünya ortalamalarına yakın olsa da, asıl sorun her tatil sonrası öğrencilerin yeniden adapte olmaları ve yaşadıkları öğrenme kayıplarıdır," dedi. Tekin, uygulamayı birkaç yıl daha izleyeceklerini ve nihai kararı veli, öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda vereceklerini açıkladı.

Abone Ol

Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Yusuf Tekin, katıldığı canlı yayında Türkiye’deki eğitim takvimini ve tartışma konusu olan ara tatilleri değerlendirdi. Tekin, Türkiye’nin toplam okul günü sayısında dünya ortalamalarının altında olmadığını, ancak sık aralıklarla verilen tatillerin 'öğrenme kaybına' neden olduğunu ve bunun küresel bir tartışma konusu olduğunu belirtti.

Bakan Tekin, Türkiye’deki iş günü sayısının OECD ortalamalarına yakın olduğunu ancak asıl sorunun nicelik değil, nitelik olduğunu vurguladı.

Tatil sonrası adaptasyon sorunu öğrenme kaybı yaratıyor

A Haber'e konuşan Prof. Dr. Tekin, her tatil döneminden sonra öğrencilerin okula yeniden alışma sürecinde yaşadığı zorluklara dikkat çekti. Bu durumun, özellikle dezavantajlı öğrencilerde kalıcı öğrenme kayıplarına yol açtığını söyledi.

"Burada sorun aslında bu rakamlardan ziyade şurada: Her bir tatilden sonra çocukların tekrardan sürece adapte olmaları, tekrardan eğitim öğretim ortamlarına ısınmaları ciddi şekilde vakit alıyor. Bu sadece bizim için değil, dünyanın her tarafında da tartışılıyor."

Bakan, Türkiye'deki eğitim takviminin doğal bayram tatilleri (Ramazan, Kurban, 29 Ekim vb.), sömestr ve kar tatilleri gibi nedenlerle yoğunlaştığını; bu durumun özellikle okul öncesi, ilkokul ve ortaokul çağındaki öğrencilerde adaptasyon sorunlarını ve öğrenme kayıplarını artırdığını ifade etti.

Nihai karar için izleme süreci devam ediyor

Ara tatil uygulamasının kaldırılıp kaldırılmayacağı yönündeki tartışmalara da değinen Bakan Tekin, bakanlık olarak konuyu uygulamaya ilk geçtiği andan itibaren takip ettiklerini belirtti.

Tekin, "Biz bu konularla ilgili sahada araştırmalarımızı yapacağız. Birkaç yıl izleyelim, ondan sonra da değerlendirme yaparız," diyerek, nihai kararın sahadan gelen somut veriler ve bilimsel araştırmalar ışığında verileceğini kaydetti.

Bakanlıkta kurulan izleme ve değerlendirme birimi aracılığıyla sürekli veri toplandığını belirten Tekin, geçen yıl yapılan geniş çaplı bir anketin detaylarını da paylaştı. Bu ankete toplam 177.109 öğretmen, 139.611 öğrenci ve 216.827 veli katılım sağlamıştı. Tekin, karar süreçlerinde tüm paydaşların görüşlerini önemsediklerinin altını çizdi.