GÜNDEM

Kızıldeniz'den 2 firma daha çekiliyor

Almanya'dan Hapag-Lloyd ve Hong Kong'dan OOCL isimli konteyner şirketleri Yemen'deki Husi grubunun gemilere yönelik saldırılarının küresel ticareti kesintiye uğrattığını belirterek aldıkları kararı açıkladı. İki şirket saldırılar nedeniyle Kızıldeniz'den kaçınacaklarını söyledi. Şirketler Kızıldeniz'deki seferlerini durdurduklarını ve yeni bir rota oluşturarak seferlerine devam etmeye karar verdiklerini ifade etti.

Abone Ol

Yemen'deki Husilerin Kızıldeniz'de ticaret gemilerine yönelik saldırıları dünya ticaretini sekteye uğratmaya devam ediyor.

Reuters'ta yer alan habere göre, Almanya'dan Hapag-Lloyd ve Çin'in özel idari bölgesi Hong Kong'dan OOCL isimli konteyner şirketleri Husilerin Kızıldeniz'deki saldırıları nedeniyle aldıkları yeni kararı açıkladı.

İki şirket saldırılar nedeniyle Kızıldeniz'den kaçınacaklarını belirterek, seferlerini durdurduklarını ve yeni bir rota oluşturarak seferlerine devam etmeye karar verdiklerini ifade etti.

Saldırılar, dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 12'sini gerçekleştiren Süveyş Kanalı'ndaki gemi geçişlerini engelliyor.

Süveyş Kanalı, malların Asya ve Avrupa arasındaki hareketi için hayati önem taşıyor ancak küresel lojistik yöneticileri, gemileri alternatif rotalara göndermenin küresel tedarik zincirlerini sarsabileceği, limanlarda yedeklemelere ve gemi, konteyner ve ekipman sıkıntısının aniden yanlış yere gelmesine neden olabileceği konusunda uyardı.

C.H. Robinson şirketinin Başkan Yardımcısı Matthew Burgess yaptığı açıklamada, "Durum değişkenliğini koruyor, işler hızla değişebilir; bu nedenle A, B ve C planını içeren acil durum planları, tedarik zincirlerinin hareket halinde kalması açısından kritik öneme sahiptir" dedi.

Öte yandan şirketler, tüketim mallarını perakendecilere ulaştırmak için hava uçuşları da dahil olmak üzere geçici için çabalıyor ve Afrika çevresindeki yolculuklar sevkiyat sürelerine yaklaşık 10-14 gün daha fazla ekliyor.

Hong Kong merkezli konteyner grubu OOCL ise "Şu ana kadar OOCL tarafından işletilen gemilere ya rotayı değiştirmeleri ya da Kızıldeniz'e seferlerini askıya almaları konusunda uyarıda bulunduk" ifadelerini kullandı.

Freightos şirketi ise bu hafta başında yaptığı açıklamada, Çin'den Akdeniz'e bir konteyner göndermenin maliyetinin yalnızca Aralık ayında Kızıldeniz'deki kesintiler nedeniyle yüzde 44 artarak 2 bin 413 dolara ulaştığını söyledi.