EĞİTİM

YÖK Başkanı açıkladı: Nisan ayında hibrit eğitim sistemini değerlendireceğiz

Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar, 2022-2023 akademik yılı bahar dönemine ilişkin açıklama yaptı. Özvar: Nisan ayı başı itibariyle yeniden gözden geçirilerek, hibrit eğitim sistemi de değerlendirilecektir

Abone Ol

Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar, 2022-2023 akademik yılı bahar dönemine ilişkin Anadolu Ajansı'na saat 14.00'da açıklama yapıyor.

YÖK Başkanı'nın açıklaması:

Yükseköğretime ilişkin durum değerlendimesi yapmak istedim.

Toplam 377 bin öğrenci söz konusu 11 ilde kayıtlıdır, bölgede bulunan üniversiteler deprem bölgesi öğrencisinin yüzde 9 una tekabül etmektedir.

Bölgede ikametgahı olan veya eğitim alan toplam 627 bin civarında öğrenci bulunmaktadır. Örgün öğrencilerin yüzde 27 sine tekabül etmektedir.

Depremden etkilenen yükseköğretim öğrenci sayısı fevkalade yüksek.

Bu bakımdan deprem bütün üniversitelerimizin neredeyse tamamında etkili olduğunu söyleyebiliriz.

Kampüslerimiz 11 ilde yapılan incelemede yıkılan bina olmadığı görülmüştür.

Önüümzdeki süreçte, depremzedelerin rehabilitasyon, toplumun yeniden inşasında üniversiteleremiz sorumlulukla hareket edecektir.

Depremden etkilenen vatandaşımız ile öğrencilerimizin barınma durumu, gibi birlikte değerlendirilerek 2022-2023 bahar döneminin uzaktan eğitim yoluyla tamamlanmasına daha önce karar verilmiştir.

Önlisans, lisans ve lisansüstünde 2022-2023 bahar dönemiyle sınırlı olmak kaydıyla bazı kararlar alınmıştır

Nisan ayı başı itibariyle yeniden gözden geçirilerek, hibrit eğitim sistemi de değerlendirilecektir.

20/02/2023 tarihi itibariyle başlatılabilmesine,

2-Her bir diploma programlarında uzaktan öğretime ilişkin usul esaslar kapsamında ilgili programın gerekli bilgi beceri yetkinlikleri dikkate alarak uzaktan öğretim yöntemlerini kullanmalarına

3-Eğitimlerine yükseköğretimde uygulama eğitim çerçeve yönetmeliği uyarınca, eğitimlerini yüz yüze sürdürmelerine

4-11 ilde bulunan bir kısım üniversitelerin sorunlarının çözümünde , aşağıda anılan üniversiteler ile eşleştirmelerine