Merhaba Haber'in haberine göre Konya Büyükşehir Belediyesi'nin propagandaya ve sosyal medyaya 6 ayda milyonlarca lira ödediği ortaya çıktı. İlgili birimde onlarca çalışanı olmasına rağmen dışarıdan destek alan belediyenin harcadığı para dudak uçuklattı.
Yüklenicinin yapmakla mükellef olduğu işler şöyle sıralandı:
“Açılış ve duyuru programları hizmet organizasyon alımı (6). Mobil LED ekran (30). Açık hava ve sosyal medya tasarım ve kurgu montaj çalışmaları yaptırılması (700). Konya ili eko turizm doğa spor alanları kamp yapım hizmet alımı (2). Animasyon film yapımı (15). Rehbet hizmet alımı (100). Fuar standı yapımı (2). Turizm mekanları çekim hizmet alımı (40). Muhtelif Konya turizmi ile ilgili baskı yapımı (300 bin). YouTube video yapımı (60). Reels ve post film yapımı (25). Sosyal medya takibi, yönetimi hizmet alımı (6 ay). Sosyal medya film hazırlatılması (30). Ulusal basın mensupları ile deneyim programı yapım hizmet alımı (10). Ulusal televizyonlar yayın hizmet alımı (10). Yeni Sanayi ve Şehir Kütüphanesi yapımı time lapse çekim hizmet alımı (6). Program ve hizmetlerin duyurusu ve tanıtımının haber kanallarında yayın hizmeti alımı (5). Medya takip hizmet alımı (6 ay). Drone çekimi (500 adet). Haber çekimi yapımı (200). Yemek hizmeti alımı (5 bin adet). Fotoğraf çekimi (5 bin adet). Konya Zindankale LED ekran içerik hazırlanması 2d (40 adet). Konya Zindankale LED ekran içerik hazırlanması 3d (40). Hızlı kurgu film çekimi (1). Önemli günler sosyal medya filmleri (12).
İlk ihalenin belgesi:

ONLARCA ÇALIŞAN OLMASINA RAĞMEN DESTEK ALDILAR!
Konya Büyükşehir Belediyesi’nin ilgili biriminde onlarca çalışan olmasına rağmen dışarıdan da yüklü miktarda böyle bir destek alınması dikkatlerden kaçmadı. Yüklenici firma ile belediye arasında sözleşme 17 Temmuz’da 6 aylığına imzalandı. Projenin yaklaşık maliyeti 90 milyon 804 bin TL olurken, sözleşme bedeli de 74 milyon 890 bin TL oldu. 74 milyon; reklam, propaganda ve bilgilendirme amaçlı film ve video bant üretimi hizmetleri için kullanıldı.
İhale 74 milyon 890 bin TL teklifle sonuçlandı:

‘HABER MANŞETTE NE KADAR KALDI’ AYRINTISI
Sözleşmede dikkat çeken bazı ayrıntılar da yer aldı. Büyükşehir’in haberlerinin web sitelerde, manşet sliderlarında yayınlanan haber adedi, ana sayfalarda yayınlanan haberlerin haber adedi, bu haberlerin manşet ve ana sayfada kalma sürelerinin de raporda yer alacağı belirtildi.
Haberlerin manşette ne kadar kalacağı bile sözleşmede yer aldı:

‘ZARAR VEREN KİM VARSA BİLGİLERİ KURUMLA PAYLAŞILACAK’
Sözleşmede bir de şu ifadeler yer aldı: “İstenmesi durumunda mevcut hesaplara ek olarak Facebook, Twitter ve İnstagram sosyal medya ortamlarında kurum tarafından belirlenecek kullanıcı adına ait hesapların oluşturulması. Kurumun herhangi bir şekilde kurumsal kimliğine zarar veren/verebilecek sosyal medya hesaplarının takip edilmesi, bu hesaplara ait bilgilerin kurumla paylaşılması. Kurum algısı, dezenformasyon çalışmalarına karşı sosyal medya mecralarında kampanyalar yürütecek olup, olumlu bir kurum algısı imajı için çalışılacaktır.”
Olumlu kurum algısı için şart koştular:

YİNE İHALEYE ÇIKILIYOR! ŞİMDİ NE KADAR ÖDENECEK?
17 Temmuz’dan bu yana propaganda, reklam, tanıtım ve sosyal medya için yaklaşık 75 milyon lira harcayan Konya Büyükşehir Belediyesi, bugün 6 aylığına bir ihaleye daha çıktı. 30 Haziran’a kadar belediye, bu hizmetlerin bir benzerini daha alacak. Kısa bir sürede projeye yaklaşık 75 milyon lira ödeyen Konya Büyükşehir’in yeni ihaleye ne kadar vereceği ise merak konusu oldu.
Peki bu ihale sonrası kaç milyon lira harcanacak?





