Cumhuriyet'ten Sarp Sağkal'ın haberine göre, proje, bakanlığın faaliyet raporlarında ilk olarak 2014 yılında Bakırköy-Beylikdüzü metro projesi ile işlendi. Kurumun 2017 faaliyet raporunda ise kanal, aldığı etüt danışmanlık hizmetiyle rapora yansıdı. Aynı danışmanlık hizmetiyle ilgili kurumun 2018 faaliyet raporunda da “Kanal İstanbul Etüt Proje ve Danışmanlık Hizmetleri 2018 yılı revize ödeneği 17 milyon 851 bin TL olup, 17 milyon 737 bin TL’si harcanmak sureti ile etüt proje işleri tamamlanmıştır” dendi.

Kazanın yaşandığı teleferiğin 36 kabini günler sonra yere indirildi Kazanın yaşandığı teleferiğin 36 kabini günler sonra yere indirildi

Kurumun cumhurbaşkanlığı hükümet sistemine geçilen 2018’den sonra çıkan raporlarında ise bu ifadelere Kanal İstanbul da eklenerek “Karadeniz ile Marmara denizini birleştiren ve gemilerin seyrüseferine imkân veren Kanal İstanbul ve benzeri su yolu projelerinin geliştirilmesi, kurulması, kurdurulması” tanımlaması yapıldı.

Bakanlığın son çıkan 2023 faaliyet raporunda kanalla ilgili “Proje ile ilgili kurumlarla koordineli çalışmalar devam etmektedir. Bu kapsamda, proje alanına ilişkin imar planı çalışmaları süreci devam ettiğinden dolayı hedef süresi uzamış ve belirlenen ilerleme yüzdesine ulaşılamamıştır” bilgisi paylaşıldı.