Ankara 112 Acil Çağrı Merkezi, vatandaşların huzurlu ve güvenli bir bayram geçirmesi için yaklaşık 150 personel ile Ramazan Bayramı'nın ilk gününde yoğun mesai yürütüyor. Emniyet, sağlık, jandarma, itfaiye, AFAD ve orman birimleriyle koordineli çalışan Çağrı Merkezi, vatandaşlardan gelen acil çağrıları ilgili kurumlara yönlendiriyor.

Ancak her zaman acil çağrılar almadıklarını belirten 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanları bu duruma isyan etti. Kaybedilen bir saniyenin bile kritik öneme sahip olduğunu hatırlatan çalışanlar, gereksiz aramaların acil durumların önüne geçebileceğini belirterek vatandaşları daha duyarlı olmaları konusunda uyardı.

Taksi talep edenler, otobüs saati soranlar...

Özgür Özel'den Müsavat Dervişoğlu'na ziyaret Özgür Özel'den Müsavat Dervişoğlu'na ziyaret

112 Acil Çağrı Merkezi Sorumlusu Erdem Korkut, "Bugün bile 'Ocağım bozuldu, gelip tamir eder misiniz?', 'Düdüklü tenceremin kapağı açılmıyor, yardımcı olur musunuz?', gibi talepler olabiliyor. Bazen taksi talebinde bulunabiliyorlar ya da otobüs saatlerini öğrenmek isteyebiliyorlar. Maalesef bunun gibi çağrılarla da mücadele etmek zorunda kalabiliyoruz. Bu noktada da vatandaşlarımızdan isteğimiz, yapılan bu tarz çağrılar, acil çağrıların önüne geçmiş oluyor. Bizim için bir saniyenin bile önemi var. Vatandaşlarımızdan bu konuda hassasiyet göstermelerini ve gereksiz yere aramamalarını önemle rica ediyoruz." ifadelerini kullandı.

'Bu bayram da görevimizin başındayız'

Çağrı merkezinde görevli polis memuru Kevser Alp de çağrı yönlendirici olarak çalıştığını belirterek, "Emniyet Teşkilatı olarak her bayramda olduğu gibi bu bayramda da görevimizin başındayız. Şu an hatlarımız sakin. Çağrı alıcı arkadaşlarımızın aldığı ihbarları Emniyet birimi olarak karşılıyorum. Alınan ihbarlara ekip yönlendirmesi yapıyorum." dedi.