Benzin ve motorine yapılan zam, birçok sektörde işleri durma noktasına getirdi. Haziran ayı içerisinde benzin ve motorine 3 liraya yakın zam gelmişti. Artışlarla birlikte Konya'da minibüsçüler de çıkmaza girdi. Minibüsçüler, para kazanamadığını, gelirin çok büyük kısmının mazota ve sanayiye gittiğini, kontak kapatmaya doğru hızla yaklaştıklarını da ifade etti. Bu kararın ardından Konya'da minibüs ücretlerine zam yapma kararı alındı. Ancak durakların zam kararını uygulamayacağı da iddia edildi.

MİNİBÜS ÜCRETİ İÇİN 7 LİRA BELİRLENDİ

Bedelli askerlik ücreti 80 bin 64 lira olarak belirlendi Bedelli askerlik ücreti 80 bin 64 lira olarak belirlendi

Edinilen bilgilere göre Temmuz ayının ilk gününden itibaren geçerli olmak üzere dolmuş ücretlerine zam yapılma kararı alındı. İndi bindi ücreti 4 buçuk liradan 6 liraya yükseltildi. Uzun mesafe ise 5 buçuk liradan 7 liraya yükseltildi. Minibüs ücretlerindeki fiyat artışı vatandaşın tepkisine neden oldu. Fiyat artışları ayrıca çıkmazda olan minibüs şoförlerini de ikiye böldü. Kimi minibüs şoförü zam kararını doğru bulurken, kimi minibüsçüler de müşterilerinin azalacağını, insanların daha ucuz olan halk otobüslerini ve tramvayı tercih edeceğini dile getirdi. Durakların ise zam kararını hayata geçirmeye sıcak bakmadığı iddia edildi.

EN SON 5-6 AY ÖNCE ZAM YAPILMIŞTI

Konya'da son olarak Ocak ayında minibüs sefer ücretlerine zam gelmişti. Akaryakıta, amortisman ve işletme maliyetlerine gelen büyük artışlar nedeniyle Konya Minibüsçüler Odası, ulaşıma zam yaptığını dile getirmişti. Konya'da ulaşıma yüzde 30 oranında zam gelmişti. O tarifeye göre Konya'da indi-bindi ücreti 4.5 TL. Uzun mesafe ise 5.5 TL.

KAZANDIĞIMIZ PARA MAZOTA GİDİYOR”

Minibüsçüler, artan girdi maliyetleri karşısında çaresiz kaldıklarını dile getirirken, Konya Büyükşehir Belediyesi'nin “ucuz ulaşım” tarifesi karşısında rekabet güçlerinin de olmadığını aktardı. Benzin ve mazota gelen zamla beraber, bellerinin büküldüğünü, kazandıkları paranın büyük kısmının akaryakıta ayrıldığını kaydeden minibüsçüler, “Bu gidişata bir çare bulunmalı. Çok zorlanıyoruz. Gelirimiz düştü. Motorinin litre fiyatı 26 lirayı aştı. Yedek parça masrafları da hayli yükseldi. Tarifelerin yeniden gözden geçirilmesi gerekiyor” dedi.