Eğitim Sen, Ankara 1. İdare Mahkemesi’ne yaptığı başvuruda MEB tarafından EBA sistemi üzerinden hayata geçirilen uygulamanın “hukuka, kamu yararı ve hizmet gereklerine açıkça aykırı olduğunu, yasal dayanağının bulunmadığını”, uygulamanın belirsizlikler sebebiyle ayrımcılığa yol açtığını iddia etti.

MEB’in savunması

Davalı Milli Eğitim Bakanlığı ise uygulamayı, “Herhangi bir kayba neden olmadığı, bir gruba üstünlük sağlamadığı, uygulamanın amacının tamamen motivasyonu yüksek kılmak ve süreci herkes için eğlenceli, keyifli kılmak adına bir oyundan ibaret olduğu, öğretmen ve öğrencilerin hangi eylemlerden puan kazandıklarının EBA’da kendilerine sunulduğu, puanlamanın neye göre yapılacağının belli olmaması gibi bir durumun bulunmadığı, puan sistemiyle sadece EBA kullanımını artırmanın, eğitime desteğin artırılmasının ve öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirmenin amaçlandığı” açıklamasıyla savundu.

“Uygulamanın kriterleri belli değil”

Mahkeme, Anayasa’daki “hukukî güvenlik” ve “belirlilik” ilkesine vurgu yaparak şu değerlendirmede bulundu:

“Öğretmenler için verilen puanların hangi kriterlere göre verildiği, verilen puanların nerede ve hangi amaçla kullanılacağı ortaya konulamadığı gibi, öğretmenlere puan verme uygulamasının eğitime ne şekilde bir katkı sağladığı hususunun da açıklanmadığı, söz konusu uygulamanın hem eğitime sağladığı katkı hem de öğretmenler yönünden nasıl ve hangi kriterlere göre uygulanacağına ilişkin açıklık ve belirlilik olmadığı, uygulamaya ilişkin herhangi bir düzenlemenin yapılmadığı, düzenlemeyle muğlâk hususların giderilmediği görülmektedir.”

Uygulamanın hukuka aykırı olduğunu tespit eden idare mahkemesi, işlemin iptaline karar verdi.