Yap-işlet-devret modeli ile yapılan garantili birçok yol, köprü ve havalimanı projeleri vatandaşa yük olmaya devam ediyor.

Yapılan havalimanlarının bazılarını ise yolcular tercih etmiyor ve yılı hiç sefer yapmadan tamamlıyorlar. Türkiye'de bulunan 60 havalimanından bazıları yıl boyunca boş duruyor.

Gökçeada, Aydın Çıldır, Balıkesir merkez ve Uşak havaalanına bu yıl hiç uçak inip kalkmadı. Tokat Havaalanı'nı bir yılda sadece 190 uçak kullandı. Siirt Havaalanı'na ise 2022'nin ilk 6 ayında gelen uçak sayısı yalnızca 174 oldu.

Yap-işlet-devret modeli ile yapılan zafer havalimanı ise adeta bir kara deliğe dönüştü.

2010 yılında ihalesi gerçekleştirilen Zafer Havalimanı'nın yapımı, 24 kasım 2012’de tamamlandı.

2021 yılı itibarıyla 1 milyon 317 bin yolcu garantisi verilirken, havalimanını o yıl sadece 11 bin yolcu kullandı... Eksik kalan 1 milyon 306 bin yolcusu için, 6 milyon 938 bin euro ödemek zorunda kalındı...

2022’nin ilk 2 ayında garanti edilen yolcu sayısı ise 219 bin kişiydi. Ancak bu tarihlerde 2 bin 588 kişi kullandı. Yani Zafer Havalimanı'nda garanti yolcu sayısı yüzde 1,8'de kaldı.

Havalimanlarındaki, “garanti altı gerçekleşmeler” nedeniyle devlet hava meydanları işletmesi'nin kasasından şirketlere aktarılan toplam para, 700 milyon dolara ulaştı.