CRM programı ne işe yarar?

CRM, genelde etkili bir satış ve pazarlama aracı olarak nitelendirilir. Ancak müşteri ilişkilerinin yönetimini kolaylaştırmak için üretilen programlar, birçok farklı fonksiyondan işletmelerin yararlanabilmesini sağlar. Örneğin, satış ekipleri pazardaki fırsatları daha iyi anlamak için CRM programı kullanabilir. Satış yöneticileri ise ekip üyelerinin bireysel performanslarını takip etmek için programın ilgili fonksiyonlarından faydalanabilir.

Pazarlama ekipleri, CRM’in analiz araçları vasıtasıyla pazar tahminlerini daha anlamlı ve gerçekçi veri gruplarına dönüştürebilir. Böylece satışla sonuçlanma potansiyeli yüksek her fırsata yönelik daha net içgörüler elde edebilirler. CRM, pazarlama süreçlerinin önemli bir halkası konumundaki müşteri yolculuğu haritasını düşük hata olasılığı ile çıkarmayı mümkün kılar. Aynı zamanda müşterilerin markalar hakkındaki düşünceleri konusunda fikir sahibi olunabilir.

CRM programı ayrıca müşteri hizmetleri, tedarik zinciri ve insan kaynakları yönetimini kolaylaştıran araçlara sahiptir. Müşteri hizmetleri, CRM vasıtasıyla iletişim kanallarını çok daha etkin kullanma imkânına kavuşur. Tedarik ve iş ortağı yönetimine odaklı ekipler, kendilerine gelen talepleri programa kaydedip süreç takibini kolaylaştıran notlar alabilir. Etkili planlama fonksiyonlarına sahip bir CRM programı, İK ekipleri açısından işe alım süreçlerinin hızlanmasını ve çalışan performansının etkin biçimde izlenebilmesini mümkün hale getirir.

CRM programı kullanma avantajları nelerdir?

Müşteri ilişkileri yönetimi, oldukça kapsamlı ve geleneksel yöntemlerle sürdürülmek istendiğinde ciddi iş gücü, bütçe gerektiren süreçleri kapsar. Yeni nesil CRM programları, söz konusu süreçlerde hem verimlik artışı sağlar hem de maliyetleri minimum düzeye indirger. Özellikle esnek yazılım mimarisine sahip programlar, her ölçekteki işletmenin bu avantajlardan belirgin biçimde yararlanabilmelerine olanak tanır.

CRM programı, işletmelerin güçlü bir kurumsal hafızaya sahip olmasında doğrudan rol oynar. Program, hâlihazırda kullanılan diğer dijital iş süreçlerini yönetim çözümleri ile kolayca bütünleşik hale getirilebilir. Böylece işletmede kullanılan tüm sistemler bir bütün halinde çalışmaya başlar. Departmanlar arası veri alışverişi eskiye nazaran çok daha hızlı biçimde gerçekleştirilebilir. Benzer kolaylık, konu raporlama olduğunda da deneyimlenebilir. Satış ve pazarlama, tedarik zinciri, müşteri ilişkileri, insan kaynakları süreçlerini ilgilendiren raporlar kısa sürede hazırlanabilir.