Artık kaza tespit tutanakları elle doldurulmak yerine e-Devlet üzerinden sisteme kaydedilebilecek. Peki burada süreç nasıl işleyecek, hangi durumlarda e-Devlet üzerinden kaza tespit tutanağı yapılamıyor?

Konuyla ilgili Milliyet'e konuşan Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Balkır Demirkan, '"Yeni uygulama ile, kazaya karıişmış olan kullanıcılar e-devlet şifreleri ile e-devlete girdikten sonra, tutanak olarak da e-devlet menüsüne erişerek kaza tutanağı tutarak, hasar ihbarında bulunabilecekler'' dedi.

Vakıflar Genel Müdürlüğü'nden "kiralık daire" açıklaması Vakıflar Genel Müdürlüğü'nden "kiralık daire" açıklaması

Tutanak menüsüne girdikten sonra var ise kayıtlı araçların önlerine geleceğini aktaran Demirkan, ‘’Yine var olan poliçeleri de bu menü üzerinden görünecek. Kazaya karışanlar, bu menü üzerindeki adımları takip ederek dijital tutanağı ekranları üzerinden düzenleyebilecekler. Bu esnada poliçe ve araç bilgileri eğer kayıtlı ise doldurmaya gerek olmadan otomatik ekranlarına gelecek’’ şeklinde açıkladı.

Demirkan'ın ifadeleri şu şekilde:

  • Ekrandaki kaza yeri fotoğrafları, sürücü belgesi gibi evraklar yüklenip kaza ile ilgili beyanlarını ekranda doldurduktan sonra, hem ihbar vermiş hem de tutanağı düzenlemiş olacaklar.
  • 'Kişisel verilerini 3. şahıslardan gizlemiş olacaklar, ihbarı doğrudan sorumlu şirkete iletmiş olacaklar, bu dijital ortam sayesinde çok hızlı ihbar verilebilmiş olacak, evrakları da dijital olarak yüklenmiş olması nedeni ile yeniden gönderip alma sorumluluğu olmayacak. Ayrıca kayıt dijital ortalamada oluştuğu için kaza tutanağının sonucu da yine e-devletten takip edilebilecek, bir nüshası daima e-devlette olacak.