Teklifin genel gerekçesinde, ekonomik kriz, sağlık sorunları, pandemi, afetler, ailevi yükümlülükler ve bürokratik aksaklıklar gibi nedenlerle üniversite eğitimini yarıda bırakmak zorunda kalan on binlerce gencin yeniden sisteme kazandırılması gerektiği vurgulandı. Kılıç, bu kişilerin sadece eğitim hakkından değil, hayallerinden ve topluma katkı sunma potansiyelinden de mahrum bırakıldığını belirtti.
Adaletsizlik ve Keyfilik Eleştirisi
Kanun teklifinde, üniversiteler arasında uygulama birliğinin olmaması nedeniyle aynı durumda olan öğrencilerin farklı uygulamalara maruz kaldığına dikkat çekildi.
Disiplin cezalarının keyfi uygulanması, idari hatalar ve danışmanlık sistemindeki yetersizliklerin de ilişik kesilmesine neden olduğu ifade edildi. Bu durumun, artan dava sayılarıyla birlikte yükseköğretim sistemine duyulan güveni zedelediği belirtildi.



